tisdag 22 april 2014

För fuktälskande hår

För någon vecka sen, då jag var uppe på pressvisning hos Polhem PR så presenterade Hårologi sina produkter och gjorde en liten test på mitt hår. Då fick jag veta att jag hade ett hydrofilt/fuktälskande hår. Det är ett tunt, fint hår som drar till sig fukt, lätt blir platt och trasslar sig vid hårtvätt, och ja det stämmer bra. Att det drar till sig fukt är verkligen ingen överdrift, för går jag ut när det är fuktigt ute så står mitt lockiga hår som en gloria på huvudet. Lösningen skulle vara att jag ska använda Hårologis Fil Shampoo som är uppbyggande för hydrofilt hår. Ett schampo med milda tvättaktiva ämnen baserade på majs och kokos samt silkes- och veteaminosyror, provitamin B5 och RNA. FIL Shampoo gör håret fyllig och glansigt....och mycket fint vill jag gärna lägga till. För nu har jag tvättat håret med schampot och avslutat med Fil/Fob Conditioner ett tag och mitt hår mår prima! Det har fått en jättefin glans, lockarna är fina, trasslet är borta och risigheten har försvunnit. När håret ställt om sig helt ska det också hjälpa till att hålla kvar färgen i mitt hår, ja jag färgar håret, som annars brukar försvinna väldigt fort, ska bero på att fjällen på hårstråna kommer att lägga sig tillrätta. Har du ungefär samma problem som jag haft så tycker jag att du ska göra ett försök med produkterna, hör gärna av dig sen och tala om om även du blivit av med ditt risiga och burriga hår.


Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...