onsdag 26 februari 2014

Bra för ansikte och natur

För en tid sen, se Här, så berättade jag att Estelle & Thild skulle komma med en ny produkt till anti-age serien Super BioActive, Extra Rich Day Cream Est. Serien är baserad på mikroalgen som sägs ha en unik förmåga att motverka cellnedbrytningen orsakad av UV-ljus och åldrande samt ge en jämnare hudton och ökad elasticitet med reducerade rynkor. Jag har nu testat krämen.
Flaskan är utrustad med pump, toppen, och krämen har en mild god doft. Krämen går fint in i huden och huden blir skönt len och fin. Kanske att jag skulle behöva lite mera fukt, och egentligen rekommenderas krämen att användas efter Estelle & Thilds ansiktsolja och serum, vilket jag inte använt men kanske att jag skulle bli ännu nöjdare då. Men jag ger ändå tummen upp för krämen.
Och så gillar jag verkligen företag som Estelle & Thild som valt att certifiera sina produkter med Ecocent, det största oberoende certifieringsorganet i Europa och USA, läs mer om det här på deras hemsida.
Foto: Annette eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...