måndag 17 februari 2014

Test - Hår

Efter många år med nästan uteslutande Redkens produkter för mitt hår, serien Extreme har varit mitt val, så har jag bestämt mig för att testa lite nytt för håret. Visst har jag testat ett och annat shampoo och balsam de senaste åren, men har efter en/två gånger genast gått till baka till Redken för jag inte tyckt att de nya varit bra. Men nu har jag valt ut några som jag ska ge ärliga försök.
Först ut är Kebelo Silk Shampoo och Balsam. Ett milt och skonsamt shampoo som innehåller quinoa och närande amaranth och kamomill. Alla ingredienser ska arbetar gemensamt för att rengöra på djupet, ge glans, stärka varje hårstrå och samtidigt kontrollera friss för ett glänsande hår. Innehåller inga parabener eller sulfater. 
Nu har jag använt produkterna ca två månader och mitt hår känns i toppform! Det "lyfter" fint från hårbotten, är mjukt och mina lockar känns inte så torra och trista längre. Det där med frissigheten, har man som jag lockigt hår så blir håret frissigt när det är fuktigt ute, även med de här produkterna. Jag har aldrig stött på någon produkt som lyckas med att ha full koll på frissigheten när det är hög luftfuktighet, men lockarna har lite mera spänst i alla fall i fukten med de här produkterna, det tackar jag för. Summan av det hela är att jag är jättenöjd med produkterna och mitt hår känns härligt friskt och glatt! Tummen upp!


Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...