måndag 24 september 2012

Kahina - arganolja

Först ut här på bloggen blir ett inlägg om ett nytt skönhetsmärke från USA, KAHINA, som jag fick presenterat för mig i förra veckan. Hudvårdsserien är baserad på ekologisk arganolja från Marocko, ja den där underdunder oljan som alla pratar om just nu.
Arganoljan innehåller massor av vitamin E och antioxidanter som bl a sägs:

- Återställer hudens elasticitet
- Minska inflamiationer
- Skyddar huden från yttre miljöfaktorer
- Förbättrar hudens struktur
- Neutraliserar fria radikaler

Jag har hunnit prova på oljan och lotion i knappt en vecka nu, och jag måste säga att huden blev snabbt len som en liten persika. Och jag gillar verkligen koncistensen på Facial lotion, ja jag tycker att krämen måste kännas skön för att jag överhuvudtaget ska tro på den och ge den en chans. Så med det här resultatet efter bara ett par dagar hoppas jag nu på att serien även snart kommer att utökas med en hudlotion, vilket utlovades och och tydligen var på gång. Ja det där med hudlotion kommer jag återkomma om många gånger, tycker nämligen att det är svårt att hitta bra sådana. KAHINA finns på skönhetssalonger, SPA anläggningar och i butik från oktober.


Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...