måndag 18 februari 2019

Self Tan Purity Bronzing Face Mist fån St.Tropez

Brun utan sol är jag ingen storkonsument av om jag ska vara helt ärlig. Jag använder det ganska sällan helt enkelt. Jag har genom åren så klart provat den ena efter andra nya produkten i kategorin, men nej det brukar inte vara något för mig. Tycker inte att det ger rätt nyans till mig, har lite svenskt olivfärgad hy, och i ansiktet tycker jag ofta att det inte alls blir fint. Så jag var med andra ord ganska skeptisk, minst sagt, när jag fick Self Tan Purity Bronzing Face Mist fån St.Tropez i min hand för att prova.

Först blev jag positiv överraskad över den fräscha doften, doftar som en hel fuktkorg med tropiska frukter, utan den där typiska BUS-doften, en tumme upp för det.
Själva produkten är ju också betydligt lättare att använda än vad jag är van vid, man sprutar helt enkelt på den finfördelade misten över ansiktet och ett jättefint moln av produkten lägger sig fint över ansiktet. 
Jag höll mig på bra avstånd så inte för mycket landade på huden. Resultatet visade sig efter 4-5 timmar. Nu när jag är som mest vintervit så gav mitt pyttelilla sprut en lätt solkysst ton till mitt vinterbleka ansikte, en tumme till för det. 
Positivt var också att när jag sprutat på en liten dusch av produkten, och det torkat in på huden, så kletar det inte av sig på t ex kudden, om du går och lägger dig direkt efter.

Produkten är för ansiktet men funkar så klart även att spruta på kroppen, jag sprutade lite lätt på mina händer. Här tycker jag dock att den ena handen fick lite mera färg än den andra. Ja den ena handen fick väl lite mera på sig helt enkelt, även om jag sprutade på långt håll och väldigt försiktigt. Så håll dig på bra avstånd helt enkelt!
Men slutklämmen från mig blir ju oförväntad positiva. Ingen trista BUS-doften, lättanvänd och med en lätt solkysst hud kan jag bara säga att ska jag använda brun utan sol framöver så vet jag vad jag ska välja.

Innehåller upplyftande vatten från Grön Mandarin och extrakt från tropisk hibiskusblomma som hjälper till att skydda mot fria radikaler. Misten är även berikad med Hualuronsyra samt Pentavitin för långvarig återfuktning.
  
Priset för 80 ml ligger på strax över 300 kronor.

Önskar dig en trevlig måndag!

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...