fredag 21 december 2018

Test av serum från Eleni & Chris - Anti Aging Face Serum

De senaste veckorna har jag testat ett ansiktsserum, Anti Aging Face Serum från Eleni & Chris. Ett antioxidantrikt ansiktsserum med anti-age effekt med en lätt konsistens som snabbt absorberas av huden. 

Serumet ska passar alla hudtyper och effekten den ska ge är: - Reducera förekomsten av fina linjer och rynkor- Ge huden djupverkande fukttillförsel och fyllighet för en mer ungdomlig och spänstig hy- Ge huden skandinavisk lyster...hmmm...vad är det säger jag!?- Dubblera effekten av den hudvårdsprodukt som appliceras efter användning av ansiktsserumet- Ger huden extra näringsboost och återfuktning

Du ska lägga på serumet över hela ansiktet efter rengöring, med uppåtgående, lyftande rörelser, morgon och kväll. Jag har som sagt använt serumet under ett par veckor nu och håller med om att huden känns riktigt återfuktad. Produkten är också väldigt skön på ansiktet och absorberas snabbt av huden
Fungerar utmärkt att ha som bas innan min vanliga dag/nattkräm och efterföljande foundation på dagen. Allt går snabbt och lätt in i huden och lämnar inga konstiga hinnor. Någon fyllighet märker jag inte, och det vill jag heller inte ha. Den där skandinaviska lystern, som jag inte riktigt vad de menas, ser jag inte, nej ingen speciell lyster alltså. Men huden känns skön, återfuktad och smidig. Jag ger tummen upp för produkten, men priset är högt, 930 kronor för 30ml.

Produkten är parabenfri, dermatologiskt, klinisk och allergi testad.

Nu tar jag lite jul och nyårs ledigt, vi hörs igen på det nya året. 
Önskar dig en riktigt fin jul och ett sprakande avslut på året!

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...