onsdag 11 oktober 2017

Test - Micellar Cleansing Gel från SwissClinic

Jag använder alltid, ja, sen flera år tillbaka, Shiseidos Ibuki Gentle Cleansing Foam. Den tar bort all makeup, även ögon makeupen, superbra och huden blir skonsamt och effektivt rengjort och lämnar en len fräsch känsla efter sig.
Men ni som följt mig här på bloggen genom åren vet ju att jag tycker att man inte ska fastna i gamla mönster. Nej, jag tycker gott att man kan testa några nyheter ibland. Ibland så innebär det att jag byter ut min gamla invanda produkt mot en ny, som visade sig vara bättre helt enkelt. Men många gånger så återgår jag till den gamla invanda, för jag tycker att den fortfarande är snäppet bättre.

Så nu har jag provat en ny, Micellar Cleansing Gel från SwissClinic.
En all in one-rengöringsgel som ska avlägsnar orenheter och gör hyn, och behöver inte sköljas av.
Produkten kan användas på läppar, ansikte och området kring ögonen. Innehåller Mikroskopiska partiklar som kallas miceller. Miceller fungerar tydligen Ungefär som magneter, och fångar upp smutsen och makeupen. 
Applicera på torr hud med hjälp av en bomullsrondell. För att lösa upp makeup så torka därefter försiktigt i en nedåt-utåtgående rörelse. För att engöra området kring ögonen, håll rondellen stilla över det stängda ögat och dra liksom bort ögonmakeupen. 

Och vad tyckte jag, och kommer jag att byta ut min följeslagare Shiseidos Ibuki Gentle Cleansing Foam? Nej, och varför? Jag tycker inte att ögonmakeupen går att ta bort med Micellar Cleansing Gel. Eller, det är klart att det går, men med mycket arbete. Sen så gillar just den där sköna löddriga känslan som jag får av Shisedos, kan vara en vane sak kanske, men, nej jag tycker helt enkelt att Shiseidos Ibuki Gentle Cleansing Foam står sig mycket bättre i jämförelse.
Prismässigt så ligger båda runt 350 kronor/125 ml.





Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...