måndag 20 februari 2017

Bevara färgen

Jag färgar mitt hår, och det är jag inte ensam om utan det är visst så där 9 av 10 som gör det. 
Tillbaka till mitt färgade hår. Jag tycker att de senaste åren så har färgen försvunnit snabbare och snabbare, kan det kanske bero på att mitt hår blir gråare och gråare kanske :) 
Orsaken spelar inte så stor roll egentligen, utan bara att färgen inte sitter kvar, och det vill jag gärna. Konstigt nog så har jag inte testat färgbevarande shampoo och balsam tidigare, har inte riktigt trott på det, och gillat mitt vanliga Redken så bra. Men, nu har jag testat nya relanserade Color Brillianz från Keune Care, och se, visst tycker jag att färgen sitter bättre, häpp! Snopet att jag inte testat lite tidigare kan jag tycka...hihihi...men bättre sent än aldrig heter det ju.

Serien Color Brillianz från Keune Care jobbar med att bevarar en vacker lyster i färgat hår och hindrar färgen från att tona bort. Color Sealing Complex innehåller solrosextrakt som skapar en skyddande barriär runt hårstråt och skyddar det från yttre omständigheter såsom solens strålar. De fyra produkterna i serien är alla näringsrika och färgbevarande för håret och priserna ligger mellan 69 kronor - 569 kronor.



Keune Care
Keune Care lanserades första gången 1922 och har sedan dess varit i en ständig utvecklingsprocess för att optimera produkterna. Något som dock inte förändrats är filosofin om att ett vackert hår kommer från en hälsosam hårbotten, vilket är skälet till att alla produkter i Keune Care innehåller aktiva ingredienser som ger näring och vård åt hårbotten. Keune Care serien innehåller totalt 38 produkter som alla kan mixas och blandas för att skapa en unik sammansatt formula skräddarsydd efter varje individs hår och hårtyp. Då skalpen och håret endast kan absorbera en liten mängd mineraler åt gången rekommenderas att produkterna används under en återkommande period för ett långvarigt resultat. Serien består av fyra subkategorier – Scalp, Conditioning, Color och Shape, alla med unika egenskaper för att passa olika hårtyper.

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...