måndag 11 januari 2016

Piggare och finare händer

Som jag skrev om i mitt förra inlägg så är huden inte i toppform just nu. Men då ska vi inte tala om händerna! Hua, så torra och bedrövliga, och de trots handkräm och alltid handskar på när jag är utomhus.
Men jag har en bra och skön hjälpreda, Obagi Zo-Skin Helthcare, Oraser Microderm Hand Renewal.
En superskön handskrubb med sockerkristaller och salisylsyra som exfoliderar huden riktigt len och supermjuk. Skrubben innehåller även Vitamin A- Retinol som ökar cellproduktionen, reducerar hyperpigmentering, rynkor och linjer. Shea butter lugnar, vårdar och ger mer elasticitet. Masseras in och sköljs av minst en gång i veckan. 
Sen så piggar det ju alltid upp med ett rött lack på naglarna, just nu gillar jag Mavalas Paris 3. Överst lägger jag alltid ett lager Minute Quick-Finish Topcoat också från Mavala, absolut bästa snabbtorkande överlacket om du frågar mig.


Foto: Annette Eriksson, Annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...