torsdag 5 november 2015

Vitare tänder

Sponsrat inlägg

Tandblekning och whiteningprodukter bara växer och växer. Gå tillbaka bara 10-15 år i tiden så var det ytterst sällsynt med tandblekning t ex. Men som sagt, idag vill de flesta ha ett vitt leende, och skaffar sig ett om de inte har det naturligt.
Under oktober lanserade Listerine ett nytt munskölj med whiteningeffekt för hemmabruk, Listerine Advance White. En produkt som visat goda resultat i kliniska tester redan efter två veckor.
Det tyckte jag lät intressant, och måste prova. Jag har tidigare gjort tandblekningar hos tandläkaren ska sägas. Men jag satte ihop en liten testpanel, bestående av mig och tre personer till.
Vi testade produkten i två veckor, som rekommenderas för att se resultat. Så här tyckte vi:

- En person gav upp efter ett par dagar. Produkten gav henne kväljningar och hon kunde inte fortsätta.
- En person såg inget resultat, men tyckte produkten var frisk, fräsch och dryg.
- En person, som tidigare använt Listerines produkter, gillar känslan av en fräsch mun efter användningen. Tyckte sig se en "försvinnande" liten förbättring av tändernas färg. Men inte något större att prata om som hon uttryckte sig.
- Jag själv då. Jag har som sagt gjort tandblekningar hos tandläkaren, och då syns det, tänderna blir vitare efter blekningen och håller bra. Har gjort om mina blekningar efter ca 2-3 år, nu var det ca 2 år sen jag gjorde min senaste blekning. Jag tycker att jag kunde se ett något vitare leende efter användningen av munsköljet, men mycket marginellt ska tilläggas. Alltså inget som var slående på något sätt, och heller inget som någon annan än jag, som finstuderat mitt leende, kan se. Men å andra sidan, har inte missfärgade tänder, hade jag haft det så hade jag kanske sett ett tydligare resultat.

Så summan av det hela. Ett fräscht munskölj, lite väl starkt för en del, som gav knappt märkbart resultat på oss som inte har speciellt missfärgade tänder. Har du mycket missfärgningar från t ex kaffe, te, tobak, vin så kommer du kanske att se större resultat.

Listerine Advanced White har en multifunktionell sammansättning som ska verka på följande sätt:
- Tillför fluor som gör tänderna starkare.
- Essensoljor som reducerar plackbakterier för att rengöra tandytan och geen fräsch andedräkt.
- Whitening-teknologi utan slipmedel som ska ta bort missfärgningar och en skyddande hinna bildas som hjälper att förebygga missfärgningar.

Pris 69 kronor / 500 ml

Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...