torsdag 23 april 2015

Sensitive Végéta, Yves Rocher

Sponsrat inlägg

Det är alltid roligt att prova nya produkter och, för mig, nya märken. Märket Yves Rocher och deras produkter är jag inte så bevandrad med, så det har varit kul att testa en ny serie ifrån dem. Sensitive Végéta en serie för den känsliga huden.

Yves Rocher som är ett franskt kosmetikaföretag som startade redan 1959, hämtar sina ingredienser till produkterna från växtriket, ett extra plus i kanten kan jag tycka.

De olika produkterna som jag testat i den här serien är:

- Rengöringsvattnet Soothing Micellar Water 2 in 1
Som både rengöring och fräschar upp, samtidigt som det tar bort makeup och andra orenheter i ett enda svep, och det viktiga, det förbereder huden för dina krämer. Ja så dina efterföljande krämer verkligen kan gå in ordentligt i huden. 
Pris 69 kronor / 200 ml

Serumet Intense Soothing Concentrate
Som omedelbart återfuktar och ger ett intensivt skydd för extra känslig, torr och stramande hud. Tack vare den lufttäta flaskan behövs inga konserveringsmedel, bra. 
Pris 159 kronor / 40 ml

Ögonkrämen Comfort Targeted Eye Care. En lugnande ögonkräm framtagen för känslig hud. En kräm med en skön formula som återfuktar skönt och ger en len hud kring ögonpartiet. 
Pris 109 krnor / 15 ml

Dag- och nattkrämen Soothing Moisturizing Cream. En kräm för den känsliga huden som kan användas både dag och natt. Ger en effektiv återfuktning och en lugnande verkan på hudens stressreaktioner. 
Pris 119 kronor / 50 ml

Efter att jag använt produkterna ett tag nu så känns min hud fint återfuktad och jag tycker att lystern har skruvats upp lite extra. Jag som har en ganska så känslig hud, en hud som direkt säger ifrån om produkterna är för aktiva för mig, stänger till mina porer eller små andra egenheter, kände redan efter någon dag att min hud gillade just de här produkterna. Kan tycka att det är väldigt spännande att jag med åren lärt känna min hud så otroligt bra att jag just kan märka så snabbt om en produkt är bra för mig eller inte. 
De här produkterna funkade bra på mig, ja inga trista reaktioner och huden ser fin ut efter den här tiden, priserna är dessutom väldigt bra, och det tackar vi väl alltid lite extra för. Spännande också med ett nytt märke som sagt, och efter den här testperioden känner jag helt klart för att även testa några andra produkter från dem. Återkommer när jag gjort det. Har ni några favoriter bland märkets produkter, så hör gärna av er.


Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...