tisdag 27 januari 2015

TEST - Hydrate & Conquer, Shampoo och Conditioner från Original Minerals

Nu har jag testat Hydrate & Conquer, Shampoo och Conditioner från Original Minerals. En vårdande och reparerande serie för torrt, skadat och färgbehandlat hår, som går ner på djupet och ger en daglig dos av fukt och näring. 
En av nyckelingredienserna i produkterna är havstång från Australiens karga ö Tasmanien. Havstången är mycket rik på vitamin A, B, C och E som hjälper till att återfukta håret på djupet, och de 13 aminosyror som också finns i produkterna ska ger nytt liv till ett stressat och trött hår samt hjälper till att stimulera hårets tillväxt. Två andra produkter som finns med är macadamianötolja och sötmandelolja som tillför naturliga oljor till håret, utan att tynga ner. Aloe Vera mjukgör och hjälper hårbotten att må bra. Produkten innehåller även UV-skydd och passar därför perfekt till färgat hår.

På mitt hår har produkterna varit både bra och sköna så jag fortsätter att använda dem, ett gott betyg från mig!
Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...