fredag 9 januari 2015

Rengöringen är A och O

Att rengöringen av huden är viktig det tror jag att de flesta är medvetna om. Vi har så klart alla olika förutsättningar för att få en så perfekt hud som möjligt, men vi kan alla göra så gott vi kan. Och den absolut viktigaste biten är just rengöringen, slarva aldrig med den. Själv brukar jag använda Shiseido White Lucency Clarifying Cleansing Foam, se vad jag skrev om den HÄR, plus ett ansiktsvatten, här testar jag det mesta som kommer i min väg. Och var tredje dag till en gång i veckan använder jag Kanebos Sensai Silky Peeling Powder, se vad jag skrev om den HÄR.
Men just nu testar jag Cicameds Organic Science, Cleanser antioxidant, en mild och löddrande rengöring, jag gillar när det är lite löddrande och mera tvålliknande än mjölkiga rengörare. Den är PH-balanserad för att bevara hudens naturliga balans, formulerad med skonsamma, naturliga tensider som verkar djuprengörande och effektivt avlägsnar smink och orenheter. Ekologisk trollhassel och aloe vera som ska verka lugnande. Efter användningen tycker jag att huden känns både återfuktad och ren. Kanske att jag tycker att den inte är så jättedryg, ja, behöver flera pump för att få den där riktigt sköna löddrande rena känslan.
Pris 295 kronor/150 ml

Trevlig helg!

Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...