onsdag 20 november 2013

Super3 Booster från Beauté Pacifique

Dags att prova på en för mig ny kräm, Super3 Booster från Beauté Pacifique. En extra intensivt verkande A-vitaminkräm för mogen och åldrande hud. Innehåller 3 olika typer av A-vitamin.  De 3 olika typer av A-vitamin för intensiv behandling av solskador och åldersförändrad hud, reglerar hudens talgproduktion och är därför även lämplig för behandling av oren hud och acnehud. Innehåller Propolis som har antibakteriella egenskaper och är rik på antioxidanter såsom A- och E-vitamin.
Jag applicerade krämen tunt på rengjord hud varannan kväll de första två veckorna för att vänja huden, och sen varje natt. Kan användas i kombination med fuktkrämer, rekommenderar jag eftersom krämen är lite sträv. Börja då med Super3 Booster och följ upp med fuktkräm efter några minuter. Har du oren hud eller kraftigt åldersförändrad/solskadad hud går det utmärkt att använda Super3 Booster även dagtid. Min hud känns både slät, mjuk och har fått en fin lyster efter användandet. 


Foto: Annette Eriksson, annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...