onsdag 24 april 2013

Nytt favoritmärke - OBAGI

Sen en vecka testar jag två produkter från OBAGI, på morgonen Professional - C Serum och på kvällen Zo Skin Health - Ossential Growth Factor Serum. Och jag måste säga att OBAGIs produkter börjar på att segla upp som en klar favorit bland krämer och produkter för mig, se här och här och här också. För efter den här ynka veckan har min hud blivit fantastiskt fin, mjuk, mättad, fräsch och fått en härlig lyster. Båda produkterna känns också helt underbara att lägga på huden och några andra krämer behövs faktiskt inte, på serum brukar jag annars använda ytterligare en nattkräm t ex, men det behövs inte nu.

Professional -C Serumet innehåller C-vitamin, som ju är en kraftfull antioxidant som bryter ner fria radikaler och skyddar celler mot UV-strålar. Och med regelbunden användning ska de förhindrar fina linjer, ojämn pigmentering och solskador, det får jag återkomma till efter lite längre användande. Men att huden ska får vitalitet och en fräsch, frisk lyster det kan jag gå i god för redan nu. Serumet finns i två varianter: 10% är lämplig för ung hud 20% för mogen hud, jag använder 20%.

Zo Skin Health - Ossential Growth Factor Serumet är ett högpresterande anti-aging serum i en gelkonsistens med Retinol och A-vitamin och serumet har genom kliniska tester bevisad minskning av fina linjer och rynkor. Det här sista får jag också återkomma till efter lite längre användning, ja om jag kommer att se någon skillnad vad det gäller linjerna alltså. Men som sagt ett helt fantastiskt skönt serum så här långt.




Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...