onsdag 7 oktober 2015

CoverBlend från Exuviance

Sponsrat inlägg

För någon vecka sen var jag på en pressfrukost där Exuviance presenterade OptilLight All-Over Dark Spot Minimizer, Bionic Oxygen Facial (inlägg om dessa kommer längre fram, så håll utkik) samt 3 nya nyanser av deras foundation CoverBlend, Classic Beige, Golden Beige och Toasted Almond. Deras foundation har jag nu testat under de senaste veckorna.


CoverBlend Skin Caring Foundation är egentligen ingen ny produkt, men ny för mig, utan den har fått en ny förpackning samtidigt som den blivit parabenfri och fått en högre solskyddsfaktor från spf 15 till spf 20.
Förutom att CoverBlend är en foundation, med en lätt-medium täckning, så är den också en hudvårdande produkt. Den är fuktgivande, innehåller Glukonolakton (PHA) och Laktobionisk syra (Bionic PHA) som har en anti-aging effekt på huden. 
Jag hade alltså inte provat föregångaren till CoverBlend så jag kan bara bedöma den förnyade, och den tyckte jag fungerar mycket bra på min hud. Konsistensen känns bra och den fördelas jämt och fint utan problem. Det har som sagt en lätt-medium täckning vilket innebär att hudtonen jämnas fint ut samtidigt som min egen hud lyser igenom. Huden får en fin lyster och ett naturligt utseende, och den sitter fint under hela dagen, stort plus! 
Pris  399 kr/30ml

Foto: Annette Eriksson, Annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...