måndag 1 juni 2015

Test - Corpus Paradoxe Body Oil från Beauté Pacifique

Sponsrat inlägg

Ni vet att jag till ca 98% provat produkterna som jag skriver om. Ja för jag tycker att det är en självklarhet att jag provat produkten för att kunna ge min personliga åsikt. 
Och den senaste tiden har jag haft möjligheten att prova en del produkter från Beauté Pacifique. 
Nu har jag under en period testat Beauté Pacifique nya Corpus Paradoxe Body Oil som är ett anti-age kroppsserum, baserat på två biologiskt aktiva ingredienser, Resvertrol och Procyanidin.

Resveratrol och Procyanidin hämtas från chilenskt vindruvkärnextrakt - Chilean Grape Seed Extract - och har förädlats genom avancerat bioteknologi.
De här två starkt anti-oxidativa substanser har både anti-age och anti-inflammatoriska egenskaper. Både med nya åldersförebyggande egenskaper i och med att de har förmågan att förlänga cellers liv och därmed försena åldringsprocessen.
Studier av chilenska hudläkare har visat att Procyanidin och Resveratrol även minskar pigmenteringar och färgskillnader i huden.

I fyra punkter så gör oljan följande:
  • Skyddar hudens celler mot skadliga fria radikaler
  • Anti-age effekt med naturlig procyanidin och resveratrol
  • Innehåller två typer av vitamin E
  • Penetrerar djupt ner i huden och gör den mjuk och elastisk
Efter att jag har använt oljan varje morgon, efter duschen, ett par veckor så känns min hud mjuk och smidig. Och i går när jag på väg hem från vänner och  hamnade i bilkö, eller avstängningar för att Indiens president skulle få åka gräddfil, suck, så såg jag att mina händer fått en lite finare och jämnare hudton, vilket väl kommer sig av den mjuka sköna oljan. Att hitta bra och aktiva krämer/oljor för kroppen/huden är inte lätt kan jag tycka. Det finns tusentals att prova sig igenom för ansiktet, men inte alls så mycket för kroppen, som behöver minst lika mycket och bra krämer ju äldre man blir, tro mig! Ska jag ge något ris, så kan jag tycka att den inte var speciellt dryg. 
Priset för 100 ml är ca 570 kronor.

Nästa inlägg kommer att handla om Paula´s Choice, tills dess ha det fint!


Foto: Annette Eriksson, Annettesbeautybox

Inga kommentarer:

Nattarbete

Under natten känns det skönt med en riktigt bra nattkräm, en kräm som gör sitt bästa för att jag ska vakna morgonen efter med en tipp topp h...